08:44 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ساخت الکترودهای تزریق جریان با کمک فناوری نانو
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با افزودن نانو کربن فعال به الکترودهای حاوی پوشش اکسیدهای کاتالیستی کارایی الکتروشیمیایی و طول عمرشان را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و جایگزین مناسبی برای آندهای اکسیدی مورد استفاده در تولید کلر جهت تصفیه آب ارائه کردند.‌
معرفی ۶ طرح برتر رویداد ملی ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی
نماد برتر- همرمان با برگزاری سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶ طرح برگزیده این رویداد معرفی خواهند شد.
عرضه دستگاه پالایشگر هوا و آب با قابلیت حذف آلودگی‌های میکروبی و  ویروسی
نماد برتر-محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از پلاسما دستگاهی برای پالایش هوا عرضه کردند که بدون نیاز به فیلتر و مواد مصرفی قادر است آلودگی‌های ویروسی و میکروبی را از محیط پالایش کند.
تدوین "دانش فنی تولید سیال تکمیل چاه‌های نفت و گاز"
پایگاه خبری راد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران با هدف تدوین «دانش فنی تولید سیال تکمیل چاه‌های نفت و گاز» قرارداد همکاری منعقد کردند.
بومی‌سازی دستگاه تست نشر آوایی برای پایش خوردگی در مخازن
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یک شرکت دانش‌بنیان در مطالعات اخیر خود موفق به بومی‌سازی تکنولوژی ساخت دستگاه تست نشر آوایی برای پایش خوردگی در مخازن شدند.
بازیافت مواد شیمیایی و اسیدها با کیت‌های جاذب مواد شیمیایی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر کیت‌های جاذب مواد شیمیایی را تولید کردند که به گفته آنها این محصول با جامد کردن پسماند مواد ریخته شده، باعث سهولت و سرعت جمع‌آوری می‌شود.
ارزیابی آسیب‌پذیری پل‌ها در شرایط وقوع زلزله
پایگاه خبری راد: پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل، ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه امسال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
موفقیت محققان دانشگاه امیرکبیر در تولید جوهر نمایشگرها
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش فنی جوهرهای الکتروفورتیک کپسول شده در EPD برای تولید کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌های الکترونیکی، مجلات و اسناد الکترونیکی دست یافتند.
ارائه مدلی برای محافظت دقیق‌تر از خطوط انتقال برق و ساختمان‌ها در برابر صاعقه
پایگاه خبری راد: استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تحقیقات خود و دانشجویانش، که بیش‌ترین میزان ارجاعات در دنیا را داشته و باعث شده اسم او در لیست دانشمندان یک درصد پراستناد دنیا قرار گیرد، گفت: ایده ما روش یا مدل جدیدی برای محاسبه "نرخ خطای حفاظت در برابر صاعقه" است که از مدل "شاخه پیشرونده" (leader progression model) استفاده می‌کند و بر اساس آن می‌توان با دقت بیشتری از خطوط انتقال برق، پست‌های فشار قوی، ساختمان‌ها و ... در برابر صاعقه محافظت کرد.
همایش "ویکی‌پدیا، دانشنامه‌ای برای همه" برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی امیرکبیر (کهربا) دانشگاه صنعتی امیرکبیر چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ میزبان همایش "ویکی‌پدیا: دانشنامه‌ای برای همه!" خواهد بود.
اگر همه‌ آب‌های ورودی به کشور مدیریت می‌شد، تا ۲ سال نگرانی آب نداشتیم
پایگاه خبری راد: استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که ۹۲ میلیارد متر مکعب آب وارد کشور شده است، گفت: از میان این میزان آب وارد شده حدودا ۴۰ میلیارد متر مکعب را توانستیم مدیریت کنیم. اگر ۵۰ میلیارد متر مکعب باقی را هم با مدیریت قوی هدایت می‌کردیم، تقریبا تا دو سال در موضوع آب نگرانی نداشتیم.
ارائه نشانگرهایی برای شناسایی تصاویر لرزه‌نگاری در کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه راهکاری برای پردازش تصاویر داده‌های لرزه‌نگاری جهت عملیات اکتشافات منابع هیدروکربوری شدند.
حضور رایگان تعدادی از شرکت‌های فعال حوزه فلز در نمایشگاه فروم آستوریاس
پایگاه خبری راد: بر اساس مذاکرات کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (کهربا) زمینه حضور رایگان تعدادی از شرکت‌های فعال حوزه فلز در ششمین فروم صنایع فلزی آستوریاس (6th Asturias Metal Industry Forum) در کشور اسپانیا فراهم شده است.
رویدادی برای تسریع انتقال فناوری‌های نوآورانه به بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: به همت دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر جشنواره ایده‌های برتر بخش کشاورزی 25 تیرماه امسال در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می‌شود.
تولید پانسمان‌هایی که با ایجاد فاکتور رشد انواع زخم‌ را ترمیم می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از زیست‌پلیمرها به ساخت پانسمان‌هایی دست یافتند که با ایجاد فاکتورهای رشد درون سلولی امکان ترمیم انواع زخم‌ها و سوختگی‌های نوع یک و دو را فراهم می‌کند.